Când a început epoca remasterelor în urmă cu câțiva ani, reticența unor editori de a face bani ușori era surprinzătoare. Electronic Arts a durat foarte mult timp cu reeditarea trilogiei Mass Effect. Nintendo a lansat o trilogie de Super Mario tridimensională, dar după câteva luni a fost eliminată definitiv de pe piață, iar „Zelda” a relansat doar una, și chiar și atunci nu cea mai bună. Friv5Online s- a așezat și el, deși un remaster al lui Max Payne 3 va fi cu siguranță binevenit de mulți. Dar am primit de la ea Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition.
Descrierea colecției sună ca un vis: trei părți clasice ale seriei, care au avut un impact uriaș asupra industriei, au fost transferate pe noul motor. Grafica a fost ajustată, s-au făcut modificări ale gameplay-ului și toate aceste lucruri sunt disponibile pe o mare varietate de platforme: pe computere, pe console noi și pe cele vechi, inclusiv pe Nintendo Switch. Dar apoi a început: un trailer vag, capturi de ecran ciudate, lipsa videoclipurilor de joc Poki și copii pre-lansare pentru presă. Mi-am amintit imediat o creație poloneză.
Nu este un secret pentru nimeni că remasterizările s-au dovedit a fi proaste. Nu puteai să le acorde deloc atenție - ei bine, au ieșit și au ieșit. Cu toate acestea, Friv5Online a făcut tot ce a putut pentru ca publicul să se înarmeze cu furci și să bombardeze Metacritic. În primul rând, ea (sau mai bine zis, Take-Two, dar acest lucru nu este atât de important) a anunțat vânătoarea de modificări personalizate, inclusiv cele care îmbunătățesc grafica în aceste jocuri Poki. Apoi eliminate din magazine a trei versiuni mai vechi ale GTA , înlocuindu-le cu altele noi. Ei bine, ea a stabilit un preț obscen de mare pentru colecție: este absurd pentru America și cu atât mai mult în Rusia fără „regionalii”. Pe PC, puteți cumpăra trilogia doar în magazinul Friv5Online, unde costă 4.279 de ruble, iar pe Switch, în general, cer 5.399 de ruble.
Nu știi pe cine să dai vina pentru ceea ce s-a întâmplat - dacă echipa Grove Street Games, sau editura Take-Two, care se pare că a alocat un buget mic pentru remasterizări și a stabilit termene strânse. Într-o zi vom afla adevărul (cum s-a întâmplat cu Mafia III, despre a cărei dezvoltare problematică a fost un articol lung), dar până acum nu putem decât să fim nedumeriți. Conducerea a fost mulțumită de rezultat? A testat cineva aceste jocuri Poki? Și cel mai important, ce se va întâmpla în continuare? Același Blizzard, deși a recunoscut problemele din Warcraft III: Reforged, nu a încercat să repare nimic până la urmă - versiunea veche încă nu este disponibilă legal, iar cea nouă a rămas un gunoi.
Acele modificări rare pentru care remasterizările GTA pot fi lăudate sunt așteptate de la orice relansare normală. Acum, dacă misiunea eșuează, vi se oferă să o reporniți de la punctul de control - ei bine, da, așa ar trebui să fie. Miniharta arată acum calea către următorul obiectiv în toate cele trei jocuri - în mod logic, aceasta face parte din GTA modern. Meniul celui de-al treilea joc Poki are acum o hartă a lumii - ar fi ciudat dacă după atâția ani nu a fost adăugată. Au apărut salvările automate, așa că nu mai trebuie să călătoriți pe întreaga hartă pentru a finaliza sesiunea. Ei bine, și cel mai important - roțile pentru alegerea armelor și a posturilor de radio, datorită cărora economisiți mult timp.
Grafic, jocurile s-au schimbat și ele, dar nu în bine. GTAIII, de exemplu, s-a dovedit a fi prea întunecat, iar în San Andreas există uneori probleme ciudate de iluminare. În meniu, puteți modifica luminozitatea și contrastul și puteți obține un aspect mai mult sau mai puțin normal, dar de ce acest lucru este mutat pe umerii utilizatorului nu este clar. Ploaia merită o mențiune separată - în loc de picături transparente, sunt dungi albe care umplu întregul ecran, din cauza cărora nu se vede nimic. Îți atrage atenția de îndată ce lansezi prima misiune în GTAIII - testerii nu au urmărit nici măcar scena de deschidere?
Toate texturile au o rezoluție crescută, iar obiectele low-poli cu texturi de înaltă calitate par uneori nenaturale și străine. Semnele și inscripțiile sunt pline de greșeli de tipar: în loc de AIR GUITARS, pe vitrina magazinului scrie AR GUITARS, iar în loc de DISPONIBIL scrie DISPONIBIL. Acest lucru nu arată ca munca unei rețele neuronale - mai degrabă, externalizatorii analfabeti sunt de vină și, împreună cu ei, departamentul de control al calității, dacă a participat la dezvoltare.
Unele obiecte au fost redesenate, inclusiv palmieri - coasta vizavi de hotel din Vice City arată mai frumoasă decât înainte. Și în San Andreas, au acordat atenție vegetației - tufișurile chiar se încrețesc puțin dacă calci pe ele. În același timp, jocurile și-au pierdut atmosfera, ceea ce este deosebit de critic pentru San Andreas , unde fără filtrul portocaliu obișnuit totul pare gri și decolorat. Și din cauza unor astfel de îmbunătățiri punctuale, obiectele nu se potrivesc bine între ele - de exemplu, șinele arată mai bine, dar roțile trenului încă nu se potrivesc cu ele.
Personajele au fost cel mai greu afectate. GTA a fost întotdeauna o mulțime de caricaturi, ci în remasterizare este naturale ciudații circ. Modelele vechi, ale căror animații nu s-au schimbat în niciun fel, au încercat să le rafineze - s-a dovedit așa-așa. Aici, personajele sunt mai mult ca niște păpuși de plastic care prind viață, în special protagonistul Vice City . Și în San Andreas, oamenii merg și vorbesc din când în când cu gâtul rupt - cu texturi întinse părea normal, dar aici a devenit înfiorător. Misty actualizată nu pare să iasă din magazinul de alcool, Candy Sachs are dreptate să fie trimisă la concursul de culturism, iar Denise seamănă cu Yoda cu urechi tăiate.
Încercările de a trage tehnologia modernă pe un cadru antic duc la rezultate dezastruoase. În originale, zona de desen era mică, care era ascunsă de ceață, dar aici nu este. Pare a fi făcut corect, dar nu este suficient doar să îndepărtați ceața - trebuie să remediați traficul în același timp. Dar mașinile apar din aer, ceea ce arată mai ales ridicol în partea a treia, unde mașinile se materializează uneori chiar în fața nasului. În San Andreas, sentimentul unui oraș mare a dispărut - odată ce urcați într-o clădire înaltă, puteți privi întreaga hartă. Aceleași probleme au fost și în Silent Hill HD , unde, din cauza lipsei de ceață, au ieșit numeroase defecte. Dar Grove Street Games clar nu învață din greșelile altora.
Amuzant este că acest miracol reușește să încetinească pe toate platformele. Chiar și pe PS5 există „blocuri”, iar pe Switch este destul de un dezastru. GTAIII încetinește atunci când conduci doar prin oraș și nu atingi pe nimeni, San Andreas pierde cadre cu o forță teribilă în timpul urmăririlor. Pe Switch, descărcările sunt, de asemenea, întârziate - dacă ieșiți în oraș din orice cameră, pregătiți-vă să așteptați zece secunde. Ei bine, rezoluția ecranului este atât portabilă, cât și deprimantă în modul staționar. Astfel de jocuri Poki ar trebui să zboare pe o platformă în care Saints Row, mai modern, funcționează bine . Pe consolele de acasă, se sugerează în general să alegeți între modurile grafice și de performanță, cu așa sau cutare „vizual”.
Au fost adăugate noi erori la remasterizări, inclusiv fizică mai imprevizibilă - este mai dificil să controlezi transportul aerian, iar mașinile din Vice City se comportă inadecvat. Uneori cădeți prin texturi sau nu puteți finaliza o misiune, ca să nu mai vorbim de blocaje ocazionale cu o eroare. Coloana sonoră a avut de suferit și la relansare - în GTAIII nu s-a schimbat deloc, iar Vice City și San Andreas au pierdut câteva zeci de melodii. Fie deținătorii drepturilor de autor nu s-au întâlnit la jumătate, fie editorul nu a cheltuit profiturile obținute pe GTA Online pe licențe . Oricum, e ciudat să adaugi The Definitive Edition.când o parte din conținut a dispărut. Nu numai că lipsesc compozițiile, ci nu există nicio cameră cinematografică în niciuna dintre cele trei părți.
În același timp, jocurile în sine, dacă omitem grafica, în cea mai mare parte au rămas neschimbate. Da, gameplay-ul este nerușinat depășit, iar aceeași a treia parte nu mai oferă aceeași încântare - iar dialogurile din ea sunt puține, iar sarcinile nu sunt interesante. Dar ce nostalgie! Când am condus pe străzi familiare în GTAIII atâția ani mai târziu , ascultând radioul meu preferat Rise FM, atâtea amintiri au inundat... Și scenele legendare din San Andreas încă aduc un zâmbet datorită interpretării vocale încântătoare.
Dar acesta este meritul jocurilor vechi, nu al re-lansărilor. Într-un fel, lansarea acestor remasteri de dragul nostalgiei este dăunătoare - probabil vă amintiți vechiul GTA ca fiind diferit, mai distractiv, mai variat și spectaculos. Este ca și cum ai revedea filmele tale de acțiune preferate din copilărie - la o vârstă conștientă, efectele speciale vor părea ridicole și vei începe involuntar să evaluezi critic scenariul. Și apoi acest lucru se adaugă la designul prost al caracterului, imperfecțiunile tehnice și alte probleme.
Poate că trilogia ar fi trebuit republicată așa cum este - adăugând suport pentru rezoluții înalte, ajustând controalele și fără a atinge nimic altceva. Lăsați grafica veche, unghiulară, nu schimbați motorul, nu instruiți rețeaua neuronală să redeseneze texturi și să vindeți o astfel de colecție la jumătate de preț, la 10 USD pe joc Poki. Cel puțin pentru ca jucătorii de pe console să poată juca în sfârșit trilogia clasică.
Dar s-a dovedit a fi o încercare rușinoasă de a portretiza activitatea tumultoasă, de a înșela cumpărătorii cu o listă de îmbunătățiri și de a strânge bani pentru precomenzi. Și cel mai trist este că acum acestea sunt singurele versiuni disponibile ale acestor jocuri Poki, originalele de pe Steam nu mai pot fi cumpărate. La fel cum pe Take-Two nu i-a păsat prea mult de calitatea produsului, nu mă voi gândi prea mult la evaluarea acestei neînțelegeri.
Pro: jocuri Poki familiare, multe dintre virtuțile cărora s-au păstrat; câteva inovații frumoase în joc Poki.
Contra: Designul de caractere actualizat Nightmare; probleme frecvente de iluminare; texturile cu semne și inscripții conțin erori; zeci de cântece tăiate; optimizare teribilă; remasterizările au înlocuit versiunile mai vechi ale jocurilor; pret mare care nu se potriveste cu calitatea.
Home ·