Procesele de lucru din tipografia Everest

Proiectele indraznete si ideile originale au nevoie de sprijin pe masura calitatii lor. De aceea, de 23 de ani iti suntem alaturi pentru a fi lider in ceea ce faci. Cum reusim? Cu pasiune, dedicatie si drag pentru meseria noastra. Procesele de munca din tipografie sunt impresionante pentru ca, zi de zi, poti observa cum munca oamenilor si munca masinilor se impletesc atat de bine si, in final, ofera rezultate peste masura asteptarilor.

Dar care este mai exact mecanica din spatele proiectelor indraznete?

In prima instanta, materialul pleaca de la creativul din agentie si ajunge in tipografie trecand pentru prima data prin departamentul de DTP. Aici se fac toate pregatirile pretabile masinii de tipar la care va ajunge materialul. In continuare, lucrarea ajunge in zona de prepress, fara de care utilajele nu ar avea ce tipari pentru ca aici se fac, de fapt, placile tipografice. In prepress, placile de aluminiu, sau, cum ne place sa le spunem noi, “uriasii de aluminiu” asimileaza toate detaliile creativului. Apoi, acestea coboara cu liftul si fiecare dintre ele “face cunostinta” cu masina de tipar destinata, aleasa in functie de caracteristicile lucrarii.

Singurul loc in care placile tipografice nu intalnesc masina de tipar offset este tiparul digital.
Solutia noastra de print digital este cea mai performanta din Romania. Ea reprezinta o solutie de tipar offset digitala in format maxim 53×75 cm, iar acest lucru o face diferita de solutiile clasice digitale, pentru ca acuratetea cu care printeaza este asemenea unui tipar offset conventional. Din aceasta cauza noi o folosim si pentru proofurile de culoare. Tipareste pe aceleasi medii ca tiparul offset conventional, si atunci matchingul dintre proof si ce iese la o lucrare pe offset este de 1 la 1.

Avand placile si proof-ul cu acuratete de 1 la 1, facem cunostinta cu utilajele de print, “gigantii de fier cu bratele de catifea” ai tipografiei. Frumusetea acestor masini este ca, desi sunt masive, sunt de o finete extraordinara, pentru ca redau cu o mare precizie toate detaliile creativului.
In tipografia noastra avem 3 astfel de giganti carora le sunt repartizate lucrarile: Heidelberg CX 102, (“vitezomanul” care tipareste 16.500 de coli pe ora) in 4 grupuri de culoare plus lac, Komori S40-SP, vedeta hibrid plan rotativ in 8 grupuri de culoare, singura din tara de acest fel si “cel mai mic gigant” tot un Komori in 5 grupuri de culoare plus lac.

Pentru ca lucrarea sa fie perfecta, ea trece printr-o serie de finisari. Poate trece printr-un proces de stantare full automat de innobilare prin plastifiere si lac UV selectiv, de brosare (pe o linie automata de brosat Wohlenberg) si de capsare (pe o linie automata de capsat Bravo Plus).
Pentru a incheia procesul, mai e nevoie doar de o impachetare inainte de livrare.

Faptul ca toate aceste procese sunt in house reprezinta un foarte mare avantaj. Noi detinem controlul asupra unui proiect cap-coada, nedepinzand de factorii externi – de la supervizarea nivelului de calitate pe care il promiti si pana la respectarea deadline-urilor.

In Tipografia Everest se pastreaza un flux al proceselor foarte bine definit si astfel, ne putem concentra 100% pe nevoile clientului pentru ca totul sa iasa perfect.

Daca ai parcurs tot acest articol, speram ca ti-a fost util si daca mai ai intrebari sau esti interesat de serviciile noastre, nu ezita sa ne contactezi.